Kreativ boost


För många år sedan hittade jag sajten Interesting.org. Där fanns bröderna Hären som ordnade idékampanjer.

Företag fick köpa idéer och idéerna fick vi deltagare bidra med. Vinnande idéer fick ersättning.
Sedan gick de vidare till idéböcker och samma sak där med bidragande mot ersättning.
Jag vann aldrig några större summor men jag finns med i deras idébok om service.

Framförallt var det där som jag först träffade på andra kreativa personer.

Därifrån var steget inte långt till nästa sajt; idebanken.se som hade ungefär samma upplägg.
Till slut märkte jag att vi var ett fåtal personer som hade de flesta idéerna.

Många användare bidrog med 1-3 idéer. Några lyckades komma upp i 10-20. Sen var vi en liten skara som hade 100. Minst.

Och vi fyra kom sedemera att skapa Innovationsnätverket Idéprenörerna. Om vi är så bra på att skapa idéer, varför inte göra något av det.

Förra året kom vi ut med en bok full av inspiration och affärsidéer.

Därför är det väldigt glädjande att få detta omdöme av Teo Hären angående vår bok:
”Det här är en bok som gav min egen kreativitet en boost.”